lauantai 8. syyskuuta 2012

Aluksi

Hei vain,

täällä ruudun toisella puolella kirjoittelee syksyllä 17 vuotta täyttävä peikkotyttönen Oulun suunnalta. Pidän musiikista, kirjoittamisesta, lukemisesta, kesästä, istumisesta iltahämärissä laiturilla, valokuvaamisesta, kuvanmuokkauksesta sekä jollakin tasolla myös opiskelusta.

Olen elämäni aikana pyörittänyt useampia blogeja laajalla skaalauksella: kaikkea mahdollista omasta elämästä kertovasta blogista runoblogiin. Blogit toistensa jälkeen ovat syntyneet ja kuolleet, koska niiden aihe ei ole oikeasti kiinnostanut minua. En jaksa kertoa elämästäni, koska se on oikeasti niin tylsä. Elämäni koostuu vain koulusta, syömisestä, nukkumisesta, datailusta, lukemisesta ja kirjoittamisesta. Tosin runo - ja kirjoittamiseen liittyvää blogia pyöritän edelleen enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Lukeminen on ollut osa elämääni aina. Aina. Olen usein salaisesti ajatellut, että tahdon perustaa blogin, jossa käsittelen kirjoja ja lukemista, mutta se toteuttaminen on jäänyt unholaan. Nyt kuitenkin päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja saattaa tämän ideani ihmisten ilmoille.

Kuka minä sitten oikeastaan olen?
Haaveileva hörhö, peikkotyttönen, yksinäinen eskapismilapsi, joka on kokenut elämässään jo yhtä sun toista.  Olen hieman poikamainen henkilö, sillä pidän ns. "poikien" urheilulajeista, enkä pidä lainkaan tanssimisesta ja pukeudun mieluummin housuihin kuin hameisiin ja mekkoihin.

Rakastan lukemista, kirjoittamista ja musiikkia yli kaiken. Jos minun pitäisi luopua joko yhdestä niistä tai kaikista, minusta ei jäisi jäljelle mitään muuta kuin tyhjä ulkokuori. Lukeminen antaa mahdollisuuden päästä hetkeksi huilaamaan, mahdollisuuden karata ajatuksissaan johonkin toiseen maailmaan, kokea päätä huimaavia seikkailuita, ystävyyttä, rakkautta. Musiikki inspiroi ja saa aikaan erilaisia tuntemuksia, joiden avulla on hyvä kirjoittaa. Kirjoittamalla taas voin ilmaista tunteitani ja fiiliksiäni. Tietynlaista musiikkimakua minulla ei varsinaisesti ole, vaan se mitä kuuntelen, riippuu aina päivän fiiliksestä.

Miksi tällainen nimi blogille?
Aluksi ajattelin antavani blogille nimen Hiirenkorvalla, koska minulla on tapana aina taittaa kirjan sivun kulma, jos lopetan lukemisen kesken kirjan. Tällöin on helpompi löytää kohta, johon olen edellisellä kerralla jäänyt. Tosin jos luen kirjan useampaan kertaan on enää vaikeaa erottaa uutta merkkiä vanhoista, nimimerkillä Pottereiden joka sivu hiirenkorvalla :D Hiirenkorvalla-nimi oli kuitenkin varattu, joten hetken pohdittuani päädyin nimeen Kirjapeikko.

Sana peikko kuvastaa minua hyvin niin tyylillisesti kuin ihan ihmisenäkin. Hiukseni ovat alituiseen takkuiset, vaikka harjaisin niitä koko ajan ja luonteeltani olen hiljainen ja yksinäinenkin. Siksi blogin nimi, Kirjapeikko, tuntui juuri siltä oikealta.

Mitä blogista voi löytää?
Pääasiassa juttuja erilaisista kirjoista, kirja-arvosteluita, lainauksia kirjoista, joita juuri sillä hetkellä luen sekä muutakin kirjoihin liittyvää sälää. Tarkoituksenani on saada muutkin nuoret - ja miksei aikuisetkin - kiinnostumaan enemmän kirjallisuudesta ja saada sivuilla vierailevia lainaamaan kirjoja arvosteluideni perusteella, vaikkei kirja välttämättä olisikaan genreltään juuri se oma suosikki.

Tervetuloa viihtymään ja ennen kaikkea: Lukemaan!

2 kommenttia:

  1. voisitko laittaa joskus kuviakin kirjoista joita luet ?:-) mukavan oloinen blogi !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin toki ja varmasti laitankin, kunhan saan kirjoitettua esittelyn lukemastani kirjasta :> Kiitos palautteestasi! :3

      Poista